….Έτσι επιτρέψτε μου, πρώτ’ απ’ όλα, να μοιραστώ την δική μου τοποθέτηση επάνω στους δασκάλους και τις διδασκαλίες,
καθώς ήταν αυτό που αναζήτησα και που έπαιξε τον σημαντικότερο ρόλο στην ζωή μου από τότε που άρχισα να αντιλαμβάνομαι τον εαυτό μου: Οι «δάσκαλοι» και η καθοδήγηση. Μέσα από την δική μου εμπειρία λοιπόν…
1.Ένας καλός δάσκαλος χρειάζεται να μεταφέρει μια διδασκαλία και όχι τις δικές του απόψεις.
Χρειάζεται να είναι όσο το δυνατόν δουλεμένος για να μην παραποιεί αυτό που διδάσκει μέσα από δικά του φίλτρα. Αλλιώς μπερδεύει χειρότερα τον μπερδεμένο.
2. Δεν προβάλλει στην Ύπαρξη τού μαθητή τα δικά του σχέδια. Μόνο τον εμπνέει για δράση προς το κοινό όφελος, την προαγωγή της ζωής και την δημιουργία θετικών συνθηκών αφύπνισης ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
3.Ένας τίμιος δάσκαλος, δεν κάνει την διδασκαλία του Δόγμα.
4. ΔΕΝ ΧΕΙΡΑΓΩΓΕΙ. Είναι αυστηρός αν χρειαστεί να χειριστεί ένα «Εγώ»,
αλλά πάντα στα πλαίσια τής ευπρέπειας που είναι αρετή τής καρδιάς. Δεν γίνεται ποτέ χυδαίος, ούτε επιθετικός.
5. Ένας ουσιαστικός δάσκαλος ακολουθεί μια διδασκαλία, που χάνεται στα χρόνια και τους αιώνες.
Αναφέρεται και επιστρέφει σταθερά στην διδασκαλία που ακολουθεί.
Μπορεί να χρησιμοποιεί δικό του τρόπο, αλλά δεν επιχειρεί να αλλάξει τον Νόμο.
Γίνεται πρώτα αυτός μαθητής, που σέβεται και αξιοποιεί τον Δρόμο των σοφών προγόνων.
Σήμερα ξεπετάγονται σαν τα αγριόχορτα οι ειδήμονες και οι μυήσεις,
που στην ουσία χαϊδεύουν τα εγώ. Αναγνωρίζονται κυρίως από τις αβασάνιστες και
πολλές φορές γυαλιστερές λύσεις που προτείνουν και που τελικά αποπροσανατολίζουν από το ορθό μονοπάτι.
6. Δεν χειρίζεται την εμπιστοσύνη του μαθητή και τον προστατεύει από επικίνδυνα μονοπάτια
7. Είναι σεμνός και αυτόνομος. Δεν εμπλέκεται ποτέ στις προσωπικές υποθέσεις του μαθητή. Επεμβαίνει, μόνο σε θέματα διδασκαλίας.
8. Μιλάει απλά, δεν μπερδεύει και δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει. Δεν δημιουργεί στον μαθητή αντιφάσεις σύγχυση ή ενοχές
9.Όταν ο μαθητής δεν ακούει, ο δάσκαλος σταματά να μιλά... Δεν χαϊδεύει το εγώ του μαθητή και δεν προωθεί την εξάρτηση.
10. Ο αληθινός Δάσκαλος έρχεται για να σου μάθει να βρίσκεις σιγά σιγά τον Δάσκαλο μέσα σου και όχι να σε κάνει οπαδό ή λάτρη οποιουδήποτε δρόμου και ειδικά του δικού του.
11. Στην προσωπική του ζωή, αφήνει τον ρόλο του δασκάλου και κρατά τις αρετές
Κι όλα αυτά, …κυρίως για τους ανθρώπινους δασκάλους που δραστηριοποιούνται ανάμεσά μας και όχι για τους φωτισμένους.
Κανείς δεν μπορεί να κρίνει επίπεδα που δεν κατανοεί.